Reklama, a sportowcy – jak wpływa na odbiorców?
Sportowcy mają swój autorytet i liczną grupę fanów. Skutecznie wykorzystują to różne firmy, które zatrudniają popularne osoby do swoich kampanii reklamowych. Badania grupy Arskom to potwierdziły. Każda reklama, w której bierze udział sportowiec, przynosi o 30% większą sprzedaż danego produktu. Reklamodawcy zdali sobie sprawę, że zatrudnianie osób z lojalną społecznością i dużą rozpoznawalnością na arenie sportowej, może przynieść wymierne korzyści.
Ważne jest też, aby dany sportowiec reklamował produkty, które są zgodne ze zdrowym stylem życia i aktywnością. Reklamy alkoholu mogą nadszarpnąć wizerunek, a co za tym idzie w oczach firm, po prostu straci wartość. Propagowanie aktywności fizycznej, z którą są kojarzeni sportowcy, może mieć pozytywny wpływ na rozwój społeczeństwa. Przynosi to oczywiście bardzo dobre efekty. Coraz większa grupa Polaków deklaruje, że uprawia sport, z pewnością przyczyniły się do tego reklamy z udziałem sportowców. W Polsce mamy naprawdę wybitnych zawodników, którymi możemy się pochwalić na arenie międzynarodowej.
Polacy wybierają produkty, które reklamowane są przez znane osoby. Nie ma się co dziwić, autorytet znanej osoby ma znaczny wpływ na decyzje zakupowe społeczeństwa. Reklama jest bardziej wiarygodna, a do tego dochodzi chęć utożsamiania się ze swoim idolem. Przede wszystkim jest to szansa dla obiecujących zawodników, którzy dzięki korzyściom finansowym mogą się dalej rozwijać w swojej dziedzinie.
W jakich kampaniach reklamowych występują sportowcy?
Polska w swoim zapleczu posiada naprawdę wyjątkowe talenty. Zawodnicy wyróżniają się swoimi umiejętnościami na arenie międzynarodowej. Reklamodawcy chętnie podejmują współpracę z takimi osobami, a kontrakty sięgają nawet kilkuset tysięcy złotych.
● Robert Lewandowski – chyba najbardziej znany ze wszystkich polskich sportowców. Jego wyniki są naprawdę imponujące, można powiedzieć, że jest top 1 piłkarzem na świecie. Robert Lewandowski reklamował Opla, T-Mobile, Gillette, czy też Huawei. Jego wizerunek sprawia, że reklamy przynoszą ogromne korzyści przedsiębiorcą.
● Iga Świątek – kolejna dumna, która wyróżnia się swoim talentem na całym świecie. Ostatnio poinformowała, że dołączyła do rodziny Rolex. Gigant, który znany jest ze swoich zegarów, których ceny są niesamowicie wysokie.
● Adam Małysz – ikona skoków narciarskich. Lista osiągnięć jest naprawdę spora, co skutecznie przyciągnęło markę Red Bull, która znana jest ze sponsorowania tylko najlepszych sportowców.
● Wojciech Szczęsny – bramkarz reprezentacji Polski oraz Juventusu Turyn. Współpracował z takimi markami jak Pepsi, czy też Lay’s.
Lista polskich sportowców, którzy współpracują ze światowymi markami, jest naprawdę długa. Firmy zauważyły, że zatrudnianie sportowców niesie za sobą wzrost obrotów oraz wiarygodności danego produktu. Zawodnicy zyskują wtedy zaplecze finansowe, które pomaga w rozwijaniu się we własnej dyscyplinie. W konsekwencji otrzymujemy wysokie wyniki na zawodach.