Umowa sponsoringowa


Sponsoring w sporcie jest formą promocji i reklamy, ale również pozytywnego kształtowania wizerunku danej firmy poprzez działania sportowca. Są to czynności mające na celu wypromowanie sponsora, a korzyści finansowe czerpią obie strony. Jest to więc forma współpracy, która jest nawiązywana na podstawie umowy o sponsoringu. Co to za umowa i z czym wiąże się jej podpisanie?

Umowa sponsoringowa

Porozumienie sponsoringowe jest to umowa cywilna nienazwana, która jako jedna z dostępnych form między dwoma stronami, nie jest jednoznacznie regulowana przez przepisy prawa cywilnego. Konstytucja w tej kwestii gwarantuje swobodę działalności gospodarczej oraz umów. Kontrahenci mogą dowolnie ustalać treść kontraktu (oczywiście zgodnie z prawem). Reguluje on wzajemne zobowiązania: sponsora wobec sponsorowanego oraz sponsorowanego wobec sponsora. Jest to umowa dwustronna, odpłatna, gdyż partnerzy uzyskują korzyści majątkowe. Kontrakty często zawierają dodatkowe klauzule np. wyłączności. Podczas współpracy przez nasz portal zadbamy o prawidłowe umowy sponsorskie zarówno sprzętowe jak i finansowe.

Integralnym elementem umowy sponsoringu może być scedowane na inwestora i jednostki funkcjonujące w jego ramach prawo do korzystania ze znaku towarowego (logo). Wynagrodzenie za udostępnienie znaku na okres objęty umową może być naliczane w stosunku do wartości sponsoringu lub w formie jednorazowego ryczałtu.


Tagi: sponsoring umowy korzyści sponsor zwodnik prawo 

Zobacz także


Z ostatniej chwili

Partnerzy

Pentagon Research
Format Deweloper
Synergia