Grupa Orlen już od wielu lat sponsoruje polski sport, nie tylko lekkoatletykę. Koncern paliwowy z Płocka finansowo wspiera również siatkówkę czy sporty motorowe, które oddają charakter branży. Dodatkowo w kwietniu 2017 roku PKN Orlen został sponsorem strategicznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijski. Firma już w latach poprzednich wspierała olimpijczyków na najważniejszych imprezach czterolecia w Turynie (2006), Vancouver (2010), Londynie (2012), Rio de Janeiro (2016), a teraz także w Pjongczangu (2018) i w 2020 roku w Tokio.
Tytuły i nagrody
Jednak to lekkoatletyka jest jedną z wiodących dyscyplin sportowych w strategii marketingowej tej spółki, która jest jednym z liderujących przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie środkowo-wschodniej. Polscy kibice kojarzą logo grupy Orlen przede wszystkim na koszulkach zawodników startujących na stadionach tuż obok orzełka. To ta firma jest pokazywana na całym świecie wraz z sukcesami sportowóe, ale również sama odbiera statuetki. W 2013 roku podczas Gali Mistrzów Sportu otrzymała tytuł Sponsora Roku, a rok wcześniej zdobyła nagrodę Mecenasa Polskiego Sportu. To sprawia, że w badaniach jest postrzegana przez Polaków jak aktywna na rynku sponsorów sportu, ale również na świecie. W 2017 roku już po raz czwarty PKN Orlen otrzymał tytuł "The World's Most Ethical Company" od niezależnego, międzynarodowego zespołu ekspertów w dziedzinie etyki biznesu i dobrych praktyk handlowych. Dzięki temu należy do jednej z najbardziej etycznych firm świata.
- Sport w naszej strategii sponsoringowej odgrywa ważną rolę. Z jednej strony, jako największa polska firma, czujemy się odpowiedzialni za wspieranie dyscyplin i reprezentacji narodowych, które pozytywnie oddziałują na miliony Polaków, z drugiej mamy świadomość jak potrzebne jest promowanie sportu amatorskiego oraz zdrowego i aktywnego stylu życia – pisze na swojej stronie internetowej firma Orlen. Koncert podkreśla, że angażuje się także w propagowanie sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez wspieranie organizowanych w Polsce imprez sportowych adresowanych do najmłodszych. Jednym z pierwszych takich wydarzeń były Czwartki Lekkoatletyczne, które są jednymi z największych imprez sportowych w kraju. Organizowane na stadionach w ponad 70 miastach dla dzieci i młodzieży, zawody w sześciu konkurencjach, uczą młodych sportowców rywalizacji, walki fair play i dobrej zabawy.
- Propagowanie sportu wśród najmłodszych jest elementem długofalowej strategii Koncernu. Inwestujemy w sportowców i inicjatywy sportowe, przekładające się na poprawę kondycji polskiego sportu - mówił Jacek Krawiec prezes zarządu PKN Orlen o kontynuacji współpracy ze Stowarzyszeniem „Sport Dzieci i Młodzieży”, organizatorem Czwartków Lekkoatletycznych dla portalu odpowiedzialnybiznes.pl.
Mistrz juniorów, a następnie medalista olimpijski
Orlen najpierw koncentruje się na najmłodszych, a następnie wspiera czołowych polskich zawodników. W 2008 roku powstała Grupa Sportowa Orlen, która wspiera profesjonalne kariery zawodnicze i dba o promocję najwybitniejszych polskich lekkoatletów dzięki indywidualnemu programowi stypendialnemu. Do Grupy Sportowej ORLEN należą między innymi Anita Włodarczyk (rzut młotem, rekordzistka świata, dwukrotna mistrzyni olimpijska i trzykrotna mistrzyni świata), Piotr Małachowski (rzut dyskiem, srebrny medalista igrzysk olimpijskich, mistrz świata) czy Adam Kszczot (bieg na 800 metrów, medalista mistrzostw świata, halowy mistrz świata). Ale również wielu innych znakomitych polskich lekkoatletów.
Na Podium – wsparcie dla niepełnosprawnych
Grupa Orlen pamięta również o niepełnosprawnych lekkoatletach. Realizując autorski program stypendialny Na Podium od Fundacji Orlen Dar Serca koncern aktywnie wspiera najbardziej utalentowanych niepełnosprawnych zawodników. Podczas igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 roku szczęściu złotych medalistów korzystało z pomocy tego programu. Po tych sukcesach już w 2016 roku spółka podjęła decyzję, że zostanie sponsorem Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.
Powyższe przykłady pokazują wzorowe zaangażowanie polskiego koncernu w sport. Tutaj firma PKN Orlen wspiera zarówno młodych zawodników, jak i profesjonalistów, ale również angażuje się w liczne wydarzenia sportowe i promuje zdrowy styl życia. Wszystkie te działania już od wielu lat spowodowały, że ta firma jest teraz sponsorem strategicznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego, a jest to wielkim zaszczytem i dużym osiągnięciem. Inwestowanie w sport od samego początku istnienia firmy było strzałem w dziesiątkę!
Źródło: odpowiedzialnybiznes.pl., orlen.pl,
Tagi: lekkoatletyka strzałwdziesiatkę współpraca sponsoring