Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA jest sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej od 2010 roku, a w 2016 roku podpisało umowę na kolejne cztery lata, tak by objąć wsparciem cały okres przygotowań do igrzysk olimpijskich w Tokio. Sponsoruje zarówno seniorskie jak i juniorskie reprezentacje kadry żeńskie i męski. Dodatkowo, co jest niezwykle widoczne, spółka jest tytularnym sponsorem PGNIG Superligi. Takie działania powodują rozwój tej dyscypliny w całym kraju.
PGNIG jako jedna z niewielu firm w Polsce w sprawach finansowych star się działać podobnie jak firmy w Niemczech, gdzie model sponsoringu sportu jest jednym z najlepszych w Europie. Polska spółka kładzie nacisk na regularną i stałą współpracę z jedną dyscypliną. Oprócz finansowania sportu PGNIG sponsoruje jeszcze działania z obszarów kultury, sztuki, nauki i edukacji. Jednak to sport i piłka ręczna zajmują pierwsze miejsce w działaniach sponsoringowych. Trzeba zaznaczyć, że w działaniach skutecznych, bo dla przykładu dzięki zdobyciu przez polską reprezentację mężczyzn w 2015 roku brązowego medalu mistrzostw świata spółka uzyskała ekspozycje mediowe o wartości prawie 10 mln złotych.
Wszystko dzięki oglądalności, spotkanie o trzecie miejsce w polskiej telewizji śledziło średnio 5,3 mln widzów. W związku z takim zainteresowaniem logotyp marki pojawił się na ekranie ponad tysiąc razy. Warto zauważyć, że podane wyżej kwoty i liczby dotyczą tylko jednego spotkania, a przez cały turniej na samej ekspozycji mediowej firma otrzymała ekwiwalent warty kilkudziesięciu milionów złotych.
PGNIG idealnie wpisuje się w sponsoring już nie tylko drużyny, ale i całej dyscypliny zarówno na poziomie reprezentacyjny, jak i logowym. Działania firmy przyczyniły się do powstania PGNIG Superligi, czyli profesjonalnej ligi zamkniętej piłki ręcznej w Polsce. Był to jeden z etapów rozwoju tej dyscypliny w kraju. Oprócz koncentracji na najważniejszych rozrywkach spółka dba również o inne inicjatywy dookoła tej dyscypliny, jak na przykład szkolenie młodzieży.
Jak do tej pory współpraca układa się bardzo dobrze, a firma cały czas wspiera piłkę ręczną bez względu na dobre czy słabsze starty. Jest to działanie długofalowe, które przynosi efekty. Jednym z nich jest niewątpliwie podpisanie kontraktu ze stacją telewizyjną w 2017 roku, by mecze ligowe były pokazywane przez kolejne trzy lata. To powoduje coraz większą popularność szczypiorniaka. PGNIG stworzyła również specjalną stronę, gdzie można znaleźć wszystkie informacje dotyczące tego co dzieje się obecnie w piłce ręcznej żeńskiej i męskiej, w rozgrywkach klubowych czy europejskich.
W badaniach przeprowadzonych dla ,,Sport Barometr’’ wynika, że cztery z pięciu osób, które interesują się piłką ręczną wskazują markę PGNIG jako sponsora ligi. To tylko udowadnia, że wszystkie działania prowadzone przez tę firmę odnoszą zamierzone cele wizerunkowe, ale również komunikacyjne. Teraz firma zbudowała swój pozytywny wizerunek, a będąc kojarzona z tą dyscypliną odbiorcy porównują ją również z takimi odczuciami jak wytrwałość, siła i współpraca.
Kibicujemy razem to hasło, które przyświeca całemu projektowi piłki ręcznej w Polsce i dopasowuje się do strategii firmy. Poprzez sport łączy kibiców, a oni budują pozytywny wizerunek PGNIG. Współpraca, która trwa już osiem lat bardzo dokładnie przedstawia zachodni model sponsoringu sportu, gdzie przez dłuższy okres jest się związanym z jedną dziedziną. Tutaj cele i działania są jasno określone, a efekt jest już od kilku lat coraz bardziej widoczny.
Źródło: informacja własna, forbes.pl, pgnig.pl
Tagi: sponsoringsportu sukces ŁączymyBiznesZeSportem RazemDoCelu piłkaręczna
PGNIG jako jedna z niewielu firm w Polsce w sprawach finansowych star się działać podobnie jak firmy w Niemczech, gdzie model sponsoringu sportu jest jednym z najlepszych w Europie. Polska spółka kładzie nacisk na regularną i stałą współpracę z jedną dyscypliną. Oprócz finansowania sportu PGNIG sponsoruje jeszcze działania z obszarów kultury, sztuki, nauki i edukacji. Jednak to sport i piłka ręczna zajmują pierwsze miejsce w działaniach sponsoringowych. Trzeba zaznaczyć, że w działaniach skutecznych, bo dla przykładu dzięki zdobyciu przez polską reprezentację mężczyzn w 2015 roku brązowego medalu mistrzostw świata spółka uzyskała ekspozycje mediowe o wartości prawie 10 mln złotych.
Wszystko dzięki oglądalności, spotkanie o trzecie miejsce w polskiej telewizji śledziło średnio 5,3 mln widzów. W związku z takim zainteresowaniem logotyp marki pojawił się na ekranie ponad tysiąc razy. Warto zauważyć, że podane wyżej kwoty i liczby dotyczą tylko jednego spotkania, a przez cały turniej na samej ekspozycji mediowej firma otrzymała ekwiwalent warty kilkudziesięciu milionów złotych.
PGNIG idealnie wpisuje się w sponsoring już nie tylko drużyny, ale i całej dyscypliny zarówno na poziomie reprezentacyjny, jak i logowym. Działania firmy przyczyniły się do powstania PGNIG Superligi, czyli profesjonalnej ligi zamkniętej piłki ręcznej w Polsce. Był to jeden z etapów rozwoju tej dyscypliny w kraju. Oprócz koncentracji na najważniejszych rozrywkach spółka dba również o inne inicjatywy dookoła tej dyscypliny, jak na przykład szkolenie młodzieży.
Jak do tej pory współpraca układa się bardzo dobrze, a firma cały czas wspiera piłkę ręczną bez względu na dobre czy słabsze starty. Jest to działanie długofalowe, które przynosi efekty. Jednym z nich jest niewątpliwie podpisanie kontraktu ze stacją telewizyjną w 2017 roku, by mecze ligowe były pokazywane przez kolejne trzy lata. To powoduje coraz większą popularność szczypiorniaka. PGNIG stworzyła również specjalną stronę, gdzie można znaleźć wszystkie informacje dotyczące tego co dzieje się obecnie w piłce ręcznej żeńskiej i męskiej, w rozgrywkach klubowych czy europejskich.
W badaniach przeprowadzonych dla ,,Sport Barometr’’ wynika, że cztery z pięciu osób, które interesują się piłką ręczną wskazują markę PGNIG jako sponsora ligi. To tylko udowadnia, że wszystkie działania prowadzone przez tę firmę odnoszą zamierzone cele wizerunkowe, ale również komunikacyjne. Teraz firma zbudowała swój pozytywny wizerunek, a będąc kojarzona z tą dyscypliną odbiorcy porównują ją również z takimi odczuciami jak wytrwałość, siła i współpraca.
Kibicujemy razem to hasło, które przyświeca całemu projektowi piłki ręcznej w Polsce i dopasowuje się do strategii firmy. Poprzez sport łączy kibiców, a oni budują pozytywny wizerunek PGNIG. Współpraca, która trwa już osiem lat bardzo dokładnie przedstawia zachodni model sponsoringu sportu, gdzie przez dłuższy okres jest się związanym z jedną dziedziną. Tutaj cele i działania są jasno określone, a efekt jest już od kilku lat coraz bardziej widoczny.
Źródło: informacja własna, forbes.pl, pgnig.pl
Tagi: sponsoringsportu sukces ŁączymyBiznesZeSportem RazemDoCelu piłkaręczna