1. Bądź aktywny!
Fakt, że w danym momencie nie uczestniczysz w żadnych zawodach nie oznacza, iż Twoje profile mają „spać”. Kibice są ciekawi jak trenujesz, co jesz, w jaki sposób odpoczywasz. Jesteś ich idolem. Jeśli chcesz mieć szerokie grono odbiorców i stawać się coraz bardziej wartościowym produktem dla sponsorów, regularnie dziel się informacjami na portalach społecznościowych. Jednak nie mogą być to tylko wpisy typu „dzień dobry w poniedziałek”, „miłego weekendu” itp. Takich profili jest mnóstwo. Najbezpieczniej przyjąć zasadę: piszemy wtedy, gdy mamy do powiedzenia coś naprawdę ważnego, potrzebnego, ciekawego lub śmiesznego. Musisz znaleźć pomysł na siebie i oferować fanom wartość dodaną, np. ciekawe informacje sportowe, porady, dodatkową dawkę motywacji.
2. Bądź prawdziwy!
Nic nie sprzedaje się lepiej niż autentyczność. Określ swój pomysł na profil oraz gupę docelową do której będziesz kierował wpisy. Publikuj spójne informacje w dziedzinach, w których czujesz się pewnie. Jeśli interesuje Cię np. dieta - wstawiaj przepisy lub filmiki jak gotujesz; gdy interesują Cię różne ćwiczenia - wrzucaj na tablicę propozycję treningów, itd.
Pisz zrozumiałym językiem, naturalnie i dostosuj treści do swojej grupy docelowej.
3. Podczas zawodów działaj!
Wiemy, że w czasie startów na zawodach jest najmniej czasu i chęci na wstawianie postów, ale to czas imprez sportowych jest dla kibiców i dla Ciebie najważniejszy. Wszelkie informacje dotyczące wyników muszą być zamieszczane bardzo regularnie. To z Twoich profili fani powinni dowiedzieć się o nich w pierwszej kolejności.
4. Nie wstydź się tego co robisz!
Jesteś Mistrzem w tym co robisz. Nie bagatelizuj swoich osiągnięć. Bądź obiektywny wobec siebie, ale nie nazbyt surowy. Jeśli zdobyłeś tytuł Mistrza Polski - pochwal się tym. Nie musisz dodawać, że czas jest gorszy od pewnego rekordu. Fani mają się cieszyć z Twojego sukcesu.
5. Jesteś idolem więc zachowuj się ja idol!
Oficjalne profile muszą wyglądać schludnie, profesjonalnie. Nie ma tam miejsca na zdjęcia z imprez itp. Masz być wzorem do naśladowania.
6. Nagrywaj filmiki!
Nie muszą być one mocno profesjonalne. Facebook jest portalem social, czyli swoim. Kiedy dołączysz do niego promocję, portal nawet lepiej go wypozycjonuje, gdy będzie nagrany z tzw. "ręki".
Może Twoje filmiki będą cieszyły się taką popularnością, że założysz konto na YouTubie?
7. Nie zapominaj o profilu na Instagram
To bardzo prosty sposób kreowania swojego wizerunku. Odbiorca skupia się tylko na grafice i szybko reaguje na obraz. Nie zapomnij oznaczyć na zdjęciu sponsorów oraz licznych hasztagach, dzięki którym szersze grono odbiorców może Cię znaleźć.
8. Relacje online!
Relacje na Snapchat’cie, Facebook’u czy Instagram’ie mocno wzbogacają i cieszą się dużą popularnością. Dzięki nim Twoi kibice będą mogli Cię lepiej poznać, być bliżej Ciebie oraz przeżywać wszystkie wydarzenia razem z Tobą.
9. Zadawaj i odpowiadaj na pytania!
Istotna jest interakcja z odbiorcami. Zapytaj się co sądzą na dany temat lub jakie ćwiczenie najbardziej lubią/polecają. Niech czują się ważni (bo przecież każdy kibic jest ważny), daj im świadomośc, że mają wpływ na Twoje działania.
Jeśli ktoś napisał do Ciebie wiadomość lub zadał pytanie, czy to w komentarzu lub w wiadomości prywatnej - odpisuj! Czasem wystarczy jednozdaniowa odpowiedź aby sprawić radość danej osobie.
10. Organizuj konkursy!
Aktywizuj swoich fanów. Konkursy są na to świetnym sposobem. Dzięki temu na Twoim profilu wzrośnie ruch -reaktywność odbiorów. Szybko zbierzesz sporo "lajków", komentarzy i udostępnień. A przecież o to chodzi!
Ps. W szafie każdego sportowca znajdzie się jakiś gadżet pożądany przez kibiców :)
Fakt, że w danym momencie nie uczestniczysz w żadnych zawodach nie oznacza, iż Twoje profile mają „spać”. Kibice są ciekawi jak trenujesz, co jesz, w jaki sposób odpoczywasz. Jesteś ich idolem. Jeśli chcesz mieć szerokie grono odbiorców i stawać się coraz bardziej wartościowym produktem dla sponsorów, regularnie dziel się informacjami na portalach społecznościowych. Jednak nie mogą być to tylko wpisy typu „dzień dobry w poniedziałek”, „miłego weekendu” itp. Takich profili jest mnóstwo. Najbezpieczniej przyjąć zasadę: piszemy wtedy, gdy mamy do powiedzenia coś naprawdę ważnego, potrzebnego, ciekawego lub śmiesznego. Musisz znaleźć pomysł na siebie i oferować fanom wartość dodaną, np. ciekawe informacje sportowe, porady, dodatkową dawkę motywacji.
2. Bądź prawdziwy!
Nic nie sprzedaje się lepiej niż autentyczność. Określ swój pomysł na profil oraz gupę docelową do której będziesz kierował wpisy. Publikuj spójne informacje w dziedzinach, w których czujesz się pewnie. Jeśli interesuje Cię np. dieta - wstawiaj przepisy lub filmiki jak gotujesz; gdy interesują Cię różne ćwiczenia - wrzucaj na tablicę propozycję treningów, itd.
Pisz zrozumiałym językiem, naturalnie i dostosuj treści do swojej grupy docelowej.
3. Podczas zawodów działaj!
Wiemy, że w czasie startów na zawodach jest najmniej czasu i chęci na wstawianie postów, ale to czas imprez sportowych jest dla kibiców i dla Ciebie najważniejszy. Wszelkie informacje dotyczące wyników muszą być zamieszczane bardzo regularnie. To z Twoich profili fani powinni dowiedzieć się o nich w pierwszej kolejności.
4. Nie wstydź się tego co robisz!
Jesteś Mistrzem w tym co robisz. Nie bagatelizuj swoich osiągnięć. Bądź obiektywny wobec siebie, ale nie nazbyt surowy. Jeśli zdobyłeś tytuł Mistrza Polski - pochwal się tym. Nie musisz dodawać, że czas jest gorszy od pewnego rekordu. Fani mają się cieszyć z Twojego sukcesu.
5. Jesteś idolem więc zachowuj się ja idol!
Oficjalne profile muszą wyglądać schludnie, profesjonalnie. Nie ma tam miejsca na zdjęcia z imprez itp. Masz być wzorem do naśladowania.
6. Nagrywaj filmiki!
Nie muszą być one mocno profesjonalne. Facebook jest portalem social, czyli swoim. Kiedy dołączysz do niego promocję, portal nawet lepiej go wypozycjonuje, gdy będzie nagrany z tzw. "ręki".
Może Twoje filmiki będą cieszyły się taką popularnością, że założysz konto na YouTubie?
7. Nie zapominaj o profilu na Instagram
To bardzo prosty sposób kreowania swojego wizerunku. Odbiorca skupia się tylko na grafice i szybko reaguje na obraz. Nie zapomnij oznaczyć na zdjęciu sponsorów oraz licznych hasztagach, dzięki którym szersze grono odbiorców może Cię znaleźć.
8. Relacje online!
Relacje na Snapchat’cie, Facebook’u czy Instagram’ie mocno wzbogacają i cieszą się dużą popularnością. Dzięki nim Twoi kibice będą mogli Cię lepiej poznać, być bliżej Ciebie oraz przeżywać wszystkie wydarzenia razem z Tobą.
9. Zadawaj i odpowiadaj na pytania!
Istotna jest interakcja z odbiorcami. Zapytaj się co sądzą na dany temat lub jakie ćwiczenie najbardziej lubią/polecają. Niech czują się ważni (bo przecież każdy kibic jest ważny), daj im świadomośc, że mają wpływ na Twoje działania.
Jeśli ktoś napisał do Ciebie wiadomość lub zadał pytanie, czy to w komentarzu lub w wiadomości prywatnej - odpisuj! Czasem wystarczy jednozdaniowa odpowiedź aby sprawić radość danej osobie.
10. Organizuj konkursy!
Aktywizuj swoich fanów. Konkursy są na to świetnym sposobem. Dzięki temu na Twoim profilu wzrośnie ruch -reaktywność odbiorów. Szybko zbierzesz sporo "lajków", komentarzy i udostępnień. A przecież o to chodzi!
Ps. W szafie każdego sportowca znajdzie się jakiś gadżet pożądany przez kibiców :)